Skatepark loopt al vertraging op

Op 1 februari 2024, over deze onderwerpen: 5. Goed bestuur en financiën

We betreuren dat de inrichting van het nieuwe skatepark in Scherpenheuvel vertraging oploopt. Dit vernamen we op de gemeenteraad van 1 februari op een 'kennisneming'. Onze skaters zullen het ook tijdens de komende zomervakantie nog moeten doen met de oude en versleten infrastructuur.

Foutieve inschatting

Reden? Een foutieve inschatting van de haalbare termijnen.

Lees even mee:

Er wordt in het bestek vooropgesteld dat de werken moeten aanvangen in het voorjaar van 2024 (mei). De indieningstermijn van de offertes werd vastgelegd op 1 februari 2024. Omdat de mogelijkheid tot onderhandelingen en evaluatie van de offertes aan termijnen verbonden zijn, komt de vroegst mogelijke gunningsdatum op half maart. Pas hierna kan de opdrachtnemer de omgevingsvergunning aanvragen. Aangezien er zich een reliëfwijzigingen voordoet en door de grootte van het terrein wordt is het ook wachten op een openbaar onderzoek. Neem daarbij nog het bouwverlof in juli dan betekent dit dat de werken ten vroegste aanvatten in augustus.

Onbetrouwbaar

Nu, als de procedures gekend zijn, waarom stelde men in de eerste instantie dan mei voor als startmoment voor de inrichting van het skatepark? Dat vinden we hoogst merkwaardig en vooral jammer.  Dit geeft weinig vertrouwen naar onze toekomstige projecten.

Wij houden dit nauwlettend in het oog, want goed bestuur is nu net wat deze stad nodig heeft.

Hoe waardevol vond je dit artikel?